Log ind
X
Brugernavn:
Kodeord:



SEJE NOVO-PIGER GENNEMFØRTE ETAPE KØBENHAVN
23.06.2017
Josephine og Ane gennemførte i fin stil Etape Købehavn: 5 dage i træk - 5 etaper rundt omkring i København - samlet distance: 42.195 km. Stort tillykke til Jer begge !
LØBE-GRUPPEN I BAGSVÆRD
22.06.2017
Til Løbegruppen:


Nu ringer gongongen ?? - Det er tid til seriøs og målrettet løbetræning i ugerne fremover.

Jeg skal lige tegne ruten for alle Jer , der har løbemål i august, september, oktober:

1) Aarhus 1/2-marathon 6.aug. Alle Jer , der skal løbe og toppe i Aarhus , skal træne
100% i hele juli måned (uanset ferieuger e.a) , tirsdag-og torsdags-kval-træning + egen
træning og udholdenhed i.f.t 1/2-marathon. Vil I det, så laver I resultater i Aarhus.

2) Københavns 1/2-marathon d.17.sept: Her er der mere tid til at opbygge form og toppe på
dagen. Opbyg grundform , fast træning ,med struktur i juli , kortere konkurencer i aug +
godt med tempo- og intervaltræning i hele aug + uger i september. I har en lang periode
til at opbygge en super form.

3) Efterårs-marathon + Lidingø-løbet m.m / sept-oktober.
Jeg ved at , nogle skal løbe Berlin, Dublin, Lindingø-Løbet m.v...
Skal I lave gode resultater, så anbefaler jeg struktureret løbeplan. Uge for uge.
Har I brug for min hjælp og rådgivning ... står jeg klar.

4) Vallø-Løbet i sept. .
De løbere, der har sat dette klassiske løb som hovedmål for efterårssæsonen.
Gode præmier + måske efterfølgende øl, pølser m.m hos Smeden ??
Forberedelse: Ingen. Husk løbeskoene når du drager sydpå, god ide` hvis du
er i form til at løbe mindst 10 km , for det ser sjusket ud, at komme gående ned ad
bakken mod målet .... ved kirken i Vallø.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tirsdagens løbetræning:


Afsæt 75-90 min til dagens træning , som byder på både meget kvalitet og distance +
styrke, koordination m.m...

I store træk løber vi: Bagsværd Sø, Radiomarken , Nybro , Lyngby Åmose, Hummeltoftevej,
kik ud over Furesøen ved Frederiksdal, hvor vi også gør et mindre ophold med styrkeøvelser m.m

Hjemtur via de mindste stier langs Furesøen og gennem Hareskoven til Skovbrynet og hjem.

Ialt ca. 12- 13 km + div. øvelser m.m

I kan se ruten her:

http://www.lassestorgaardjacobsen.dk/map/?id=615



Vigtigt: Kraftig opfordring. Vi genoptager interval-træningen - torsdag på
Stadion. Bemærk: Start : kl.15.45. Mød op - opvarmet, så går vi straks igang.
Meld ind på trænings-forum.



Vi ses på tirsdag - ja ...for mange også på søndag på Herstedhøje og jeg håber også
at mange er med til interval-torsdag.


Mogens
Løbetræner
WEEKEND-TRÆNING PÅ HERSTEDHØJE
19.06.2017
Til Løbegruppen i Bagsværd:

Søndagens træningstur i Vestskoven og på Herstedhøje:

Jeg har tilrettelagt en både smuk , men også krævende rute i området omkring Hersted Høje.

Distancen -med det hele-ca.16-18 km, med mulighed for at fravælge dele af træningen , der
falder i 4 afsnit:

1) Opvarmning ca.4-5 km på flade skovstier med afsluttende stigningsløb over 500m.

2) 2-3 gange ad foskellige ruter op til toppen af Herstedhøje - (både asfalt og græs)

3) Rolig tur i afvekslende terræn / Vestskoven ud mod Tåstrup. Ca.9-10 km , som løbes i roligt tempo. Både brede stier og små orienteringsspor.

4) Vi kommer tilbage til Herstedhøje og afslutter med et langt
træk i godt tempo ad grussti helt til toppen. Rolig jog ned ad asfaltvej. For de energiske: et sidste tilbud om kombineret trappe / terrænløb til toppen.


Herefter runder vi af med kage og øl og vand og røverhistorier.
Meld gerne din deltagelse på træningsforum !


Og kollegaer til Bo, Carsten, Jan Grann, Nis - giv dem lige besked om træningssamlingen , da de ikke er på facebook.


Vi ses:
Søndag, start kl.9.00 ved Fritidshuset for foden af Herstedhøje. Gode P-muligheder.


Mogens
Løbetræner
LØBEHOLDET - ØVEDE - NOVO SØBORG
19.06.2017
Til Løbeholdet:


Jeg håber på endnu en solrig onsdag, så vi kan få en god træningstur med
både tekniske øvelser, smidighed og speed-intervaller.


Denne gang går turen ad Vandtårnsvej og rundt om Svømmebadet til et græsområde
ved Søborg Park Alle. Her vil vi lave forskellige øvelser på græsset afsluttende med
4 korte speed-intervaller i høj fart over ca.100m med gåpauser imellem.


Derefter forlader vi området og løber af en natursti ud mod Gladsaxevej.

Kort stop med styrketræning på træsveller , inden vi løber hjemad via Gladsaxevej.

Undervejs vil jeg lægge mange små kvalitetspas ind:


- 2 x stigningsløb som opvarmning

- Styrke-og smidighedstræning på græs

- 4 x korte intervaller

- tempoløb med makker over ca.400 m

- Teknik-løbetræning..


Distancen ca.5.5 - 7 km


Du kan se ruten her:

http://www.lassestorgaardjacobsen.dk/map/?id=613



Vi ses på onsdag i højt humør 


Mogens
Løbe-træner
LØBEHOLDET - ØVEDE - NOVO SØBORG
11.06.2017
Til Løbeholdet:

Vi skal på onsdag igen løbe intervaller.
Denne gang på græsunderlag på sportspladsen ved Mørkhøj Skole.

3-4 mellemlange intervaller med 1 min. pause imellem.

På græsset skal vi også lave forskellige smidigheds-og koordinations-øvelser , inden
vi forlader sportspladsen og løber gennem Mørkhøjs villaveje og små stier.

Senere på ruten vil der også blive lagt tempoløb ind + lidt bakkesprint og "løb med makker".


Ialt en distance på 6-7 km , med en del kvalitet - bl.a intervallerne på græsset.


I kan se ruten her:


http://www.lassestorgaardjacobsen.dk/map/?id=612



Vi ses på onsdag - jeg lover godt vejr og solskin !


Mogens
Løbe-træner





copyright Lasse Storgaard Jacobsen - releases unlimited 2013