Log ind
X
Brugernavn:
Kodeord:



Løbeholdet i Bagsværd:
02.10.2022
Til Løbeholdet:

Jeg kan godt mærke på mit iskolde morgenbad under bruseren i baghaven ...at det er ved at blive efterår.

Det betyder, at vi snart går over til vintertræning, med mindre fart-og speedtræning og mere styrketræning i form af vekslende terrænløb, trappe og især mange bakkeløb.

På tirsdag tager jeg lidt forskud på løjerne ved at lægge 2 pas ind med bakketræning og supplerer forøvrigt med 3-4 halvlange tempoløb over 800-1000m.

Smukt ,afvekslende terræn langs Bagsværd Sø, hvor vi bestiger Højnæs og tumler rundt på græsarealerne på Kulturcentret Sophienholm ....( I ved nok - Cobraloftet / Benny Andersens lille portnerbolig m.m ).


Samlet areal: ca.11.5 km , men bliver det for langt for nogle, så kan i stå over nogle af de indlagte pas, så bliver det omkring 9-10 km.


I kan se ruten her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/bagsvaerd/bagsvaerd-sae-hoejnaes-sophienholm-kanalen



Vi ses til endnu en omgang opbyggelig skovtur.


Mogens
Løbetræner.


Løbeholdet i Bagsværd:
26.09.2022
Til løbeholdet:

Jeg byder på tirsdag på en noget anderledes rute - en rundtur i Gladsaxe - med attraktioner indlagt - bla. speed-intervaller på Bagsværd Fort og senere et besøg og rundtur med fartleg i Havekolonien Carl Nielsen Minde *** , ( som vækket minder hos mig )


Alle kan være med. Den fulde distance bliver ca.10.5 - 11 km , men stadig : De løbere der har været skadede og er under optræning,
kan fokusere på eget tempo og undlade de indlagte intervaller , så bliver distancen ca.9-10 km.


En del kvalitet indlagt:

- Speed-intervaller på ca.350m på grusstier på Bagsværd Fort.
- Ultra-korte speedløb med makkerskift i villaområde.
- 2 x lange tempoløb på gangene i Havekoloni.
- In-out løb på hjemturen . Skift mellem niveau 4 og kort gåpause.

I kan se ruten her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/bagsvaerd/rundt-i-gladsaxe-bagsvaerd-fort-mm



Vi ses på tirsdag. Som altid med god energi og løbelyst.

Og husk forøvrigt, at melde ind ang. Mettes oplæg til dato-fastsættelse til den traditionelle jule-tam-tam.


Mogens
Løbetræner


*** Carl Nielsens Minde. Her kunne man i årene 1964-67 en lørdag aften , når man som teenager absolut måtte
skaffe øl - så kunne man via et bankesignal på bagdøren få markentenderiets bestyrer til at åbne (forsigtigt)
og i smug og hemmelighed købe nogle Tuborg-øl.
Det reddede mange lørdags-aftener i de små teenage-grupper.
Løbeholdet i Bagsværd:
18.09.2022
Til Løbeholdet

Mit nære mål ang. den samlede løbegruppe er : at alle vore løbere kan deltage på fuld distance - ( men med individuel deltagelse i de mange kvalitets-pas , som jeg altid indlægger i vore træning og som er en meget vigtig del af vores ugetræning.

For det er via god distance og især indlagte kvalitetspas , at I udvikler Jer som løbere - både muskulært og m.h.t til kredsløb og iltoptagelse = udholdenhed.

Jeg byder på tirsdag ind med en meget smuk og overskuelig "skovtur" på præcis 10 km. Dvs. absolut inden for skiven for alle Holdets Løbere , også de løbere der er på vej tilbage efter skader e.a

Jeg både tror og håber, at vi alle kan følges ad - med respekt for , at mange skal ha` godt med indlagt kvalitet og tempo og nogle blot skal løbe de 10 km i eget grundtempo. Derfor opsamling og tid til at få alle med rundt på ruten 👍


Til de mange , der er fit og efterårskåde, vil der blive mange kvalitetspas / tempoløb , fartleg osv indlagt i skovturen , som er afvekslende
og med blødt underlag.


I kan se ruten her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/koege/skovtur-med-madpakke




Vi ses på tirsdag.
Holder det tørt bliver det en herlig skovtur. Skulle det dryppe lidt , så danner skovens kroner en god paraply .


Mogens
Løbetræner.
Løbeholdet i Bagsværd:
11.09.2022
Til Løbeholdet:

Sidste tirsdag måtte vi dele holdet op i 2 selvstændige løbegrupper , da en håndfuld løbere er "på vej tilbage" efter belastningsskader.

Det fungerede fint !

Vi kommer på tirsdag til at starte ud i samlet trop , men når vi har lavet den mest krævende del af træningen - interval-serier i havekolonien Nyvang , så kan de løbere , der ønsker det, jogge af og hjem til Laurentsvej. ( ialt ca.5-7 km )


Men Løbeholdets fulde træning bliver:

Opvarmning med let stigningsløb på græs. ( 300m )

Interval-serier i på grusstier i havekoloni: 3 ruter: 660m / 690m / 720m x 3 . Plus 1 fælles opvarmning.

Jeg tilråder, at alle der er løbefit og uden belastnings-småskader vælger 3 x 720m - altså den længste intervalrute. Pause. 2 min. mellem
hvert pas.

Vi forlader havekolonien i god ro og orden og løber et langt ( ca.800m ) tempoløb i fartgrupper ( niveau 4 ).
Vi følger stisystemet gennem Smør-og Fedtmosen og laver en lille sløjfe ad Værebrovej inden vi lander på Laurentsvej.


Jeg tager således meget hensyn til , at I ikke alle nødvendigvis skal ud på samme lange distance og gennemførte ens hårde
mellem-intervaller , men det er op til - hver især - at byde ind med energi og formåen på løbsdagen. Ikke overdrive - men ha`
hjernen med. 😁 Bygge op og ikke bryde ned 👍


I kan se den samlede løberute her:


https://ruteplanner.iform.dk/rute/bagsvaerd/korte-intervaller-i-havekoloni



Vi ses på tirsdag . Vejret snakker vi ikke om. Vi træner hele året rundt i alt slags vejr.


Mogens
Løbetræner
Løbeholdet i Bagsværd:
04.09.2022
Til Løbeholdet:

Da vi i øjeblikket har en del løbere , der har været skadede og er på vej tilbage i løbeform , så byder jeg denne tirsdag ind med
2 løbetilbud / løbehold.

a) Opstartshold med distance ca.5-6 km, ikke så meget kvalitet , men en del styrke-og tekniske øvelser undervejs. Styres af Mogens.
b) Normal træning på 10-11 km med gode kvalitetspas - styres af Mads.

Vi varmer op i fællesskab med roligt løb til Bagsværd Sø og videre til Aldershvile-parken, hvor der sker en deling.

Mads og Løbeholdet fortsætter forbi Rostadion til Sparta-bakken, som er første kvalitetpas. Høj fart opad til toppen og let jog nedad
og følg så søstien til Frederiksdal.
Følg stien over på den anden side af Nybrovej og over Mølleå-broen og til højre.

Der indlægges et langt tempo-pas ad søstien langs Mølleåen med stop ved broen ved Nybro.

Afslutningsvis gennemføres 2 tempopas - i små ensartede farthold ( som vi har prøvet mange gange ) - langs Bagsværd Sø.
2 pas i niveau 4 med kort stop/pause midtvejs ved Roklubberne.

Alle løbere ( både det ene og det andet løbehold ) mødes så på Søstien i nærheden af Planteskolen på Bagsværdvej
og jogger roligt hjem i fællesskab.

Opstartsholdet , hvor jeg håber at se mange af Jer ,der har været ramt af skader m.m , skal ud på en rolig tur på 5-6 km.
Jeg indlægger lidt fartleg og styrkeøvelser og andre tekniske øvelser i Aldershvileparken , inden vi vender hjemad
og møder alle vore løbevenner på Søstien ved Bagsværdvej.

I kan se ruten her: ( den lange rute ) :

https://ruteplanner.iform.dk/rute/bagsvaerd/bagsvaerd-soe-rundt-med-spartabakken-og-lyngby-aamose



Vi ses på tirsdag , vi er stadig heldigere med vejret. Der loves gode varmegrader og sol over landet.


Mogens
Løbetræner
copyright Lasse Storgaard Jacobsen - releases unlimited 2013