Log ind
X
Brugernavn:
Kodeord:



LØBEHOLDET - ØVEDE - NOVO SØBORG:
25.05.2020
Til Løbeholdet:

Så skal vi i gang igen med løbetræningen.  Nu er "ferien" forbi !


I har jo alle holdt Jer selvkørende og har dyrket en hel masse motion og bl.a løbet flere gange om ugen  ??? 
Så jeg lægger meget, meget blidt ud !


En rundtur i Gyngemosen , på grusstier, cykelstier , og små spor. Ca. 5 km , hvorvi går , pauser og løber. 

Det bliver langt fra den hårdeste løbetræning , som jeg har udsat Jer for gennem årene    
Alle kan være med.

Men .....selv om jeg lægger meget blidt ud , så er det min plan , at jeg de næste uger ,hvor der nu er kommet varme i luften og I godt kan finde singlet og løbeshorts frem fraskufferne - at jeg uge for uge vil lægge 500m på den samlede løbe-distance , så vi allerede midt i juni måned er oppe på 7-8-9 km.

Det bliver ikke noget problem for Jer , hvis I følger træningen uge for uge,evt. supl. med 1 egen-tur i ugens løb.


I kan se onsdagens rute her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/soeborg/rundt-i-gyngemosen  



Vi ses på onsdag - glæder mig til at gi`  Jer alle en krammer på afstand !


Hilsener
Mogens
LØBEGRUPPEN I BAGSVÆRD:
24.05.2020
Til Løbegruppen:

Vejret indbyder til løbetræning med en rimelig lang distance , så derfor byder jeg ind med kombineret skovtræning / landevejs-pace.

En samlet distance på ca.14 km , men god mulighed for nogle til at skære ned til 10-12 km.


Ruten går med langt fartryk over 2 km gennem Hareskoven på de brede stier.  

Så passerer vi Kollekollevej og kommer op i Nørreskoven , hvor vi tager en "skovtur" på et par km, 
inden vi slutter af med det kendte temporyk over 3 km fra Nørreskoven til Bøndernes Hegn.  

Her løber vi i farthold, så alle finder et tempo-niveau , I  kan klare jævnt over 3 km.


I kan se ruten her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/bagsvaerd/harreskoven-noerreskoven-retur   



Vi ses på tirsdag !

Mogens
Løbetræner
LØBEGRUPPEN I BAGSVÆRD:
17.05.2020
Til Løbegruppen:


Dejligt at læse om mange fællesaktiviteter i weekenderne med løbepas i nyt , ukendt og spændende terræn !
Det er lige præcis det , som jeg altid selv har elsket som løber.

I takt med at der langsomt åbnes op for samvær og aktiviteter i befolkningen har jeg besluttet , at det nu er helt legalt at give vores meget aktive Holdleder - Line - et stort , varmt og velment kys på kinden. 

Dog skal man stadig ha`sprittet mundtøjet af , før man går til handling ! 


På tirsdag...

Skal vi på opdagelsesrejse i..  for de fleste -  totalt uopdaget land .


Vi skal helt over til kommunegrænsen mellem Ballerup og Herlev Kommune, vurdere Svendsens arbejdsplads -Tryg-Baltica  (udefra) og runde Sømosen ad de små stier , inden vi løber hjemover, via små stier og villaveje, som
ingen af Jer har betrådt før.


Det bliver en distance på 12.5 km og jeg lægger tempostykker ind undervejs , hvor vi løber på tid  ( 1-3 km )og i 2-3 forskellige fartgrupper.


Men .... vi holder stadig afstand i fartgrupperne og der skal være 50-100m mellem de løbegrupper vidanner før start.   

Det bliver en løbetræning med solid distance, men også med meget indlagt kvalitet.


I kan se ruten her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/lille-skensved/herlev-hjortespring-soemosen  


Det skal nok blive en god og hyggelig træningstur og jeg håber, at mange vil være med !

Vi ses..


Mogens
Løbetræner

LØBEGRUPPEN I BAGSVÆRD:
10.05.2020
Til Løbegruppen:

BEMÆRK:  Vi mødes igen foran Fritidscentret på Laurentsvej kl.16.00.


Vi skal nemlig løbe i nærområdet - Smør-og Fedtmosen , hvor jeg har planlagt en løbetræning på ca.11-13 km , med indlagte kvalitetspasi form af 30-20-10-løb + interval-serier på  3 x 200m  +  3 x 400m og vi slutter af med 2-3 x 800m 


Vi varmer op i 2-3 løbegrupper , der både holder afstand indbyrdes og grupperne holder også afstand på 50-70 m, men stadig med synskontakt, så vi undgår , at nogle løbere "bliver helt væk og aldrig fundet" i Smør-og Fedtmosen.


I kender arbejdsgangen  :  Vi løber stille og roligt på de små stier og mellem de forskellige intervalsteder 
( 3 forskellige steder i mosen )  og giver den fuld gas med maximal fart på intervallerne , som er
SPEED-INTERVALLER - dvs. hurtig op i fart og holde topfarten helt til stregen.


De løbere , der har været skadede / eller er under optræning  - ( f.eks Merete, Susanne, Johanna ) løber med på ruten , men tilrettelægger farten på interval-delen ,så I bygger op og ikke bryder ned. 

I må meget gerne stå over nogle af intervalpassene , hvis I behøver mere pause e.a...


I kan se ruten her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/bagsvaerd/korte-intervaller-i-smoer-fedtmosen  




Vi ses på tirsdag - det skal nok blive en både god og hård løbetræning.    I vil elske det      



Mogens
Løbetræner
LØBEGRUPPEN I BAGSVÆRD:
03.05.2020
Til Løbegruppen:


Vi fortsætter i sporet med tirsdags-træning under meget skærpede forhold , hvor vi løber i mindre grupper og med fokus på at vi stadig skal holde afstand.


I dag - søndag - var vi en stor flok løbere , der fik en super oplevelse - med en rute planlagt af Jorunn. 

Smukke steder langs kysten ,flot natur , alternative havekolonier og helt ny bebyggelse på Bryggen og ud mod Operahuset.
Stor tak til Jorunn for dette initialiv. 

Når man kombinerer løb , fællesskab og nye indtryk i naturen og i vor smukke by,
...hva` ka` man så ønske sig mere af en solrig søndag ?

- - - - 
Bemærk: På tirsdag mødes vi kl.16.00 på P-pladsen ved Bagsværd Stadion.

Kommer man før , så varmer man op på kunststofbanen - et par omgange indtil der fløjtes afgang for alle.


Ruten går  ( i 2 løbehold )  til Bagsværd Sø, langs søstien til bunden af søen med kajakklubberne, hvor vi tager en afstikker ind over land og følgerlidt alternative stier og ender ved Nybro.  ( Her vil Susanne springe på )


Vi løber i 2 hold hver sin vej rundt om Lyngby Sø. 
Vigtigt:  Ruten skal følges nøje, for ellers løber grupperne forbi hinanden uden at hilse eller observere hinanden. 
 
Ruten er planlagt således , at man alle steder skal følge stien , der går tættest på Lyngby Sø - hele vejen rundt.

Det er især vigtigt på den nordligeside ( Lyngby Åmose ). 

Derfor:  Holdleder: Line / Pilen , Mette e.andre ....kik lige ruten godt igennem , så den sidder fast på skærmen.

Kvalitet:   På vej ned til Nybro laver vi et langt stigningsløb , hvor vi ender med topfart.

Rundt om Lyngby Sø skal der lægges 4 mindre fartspring ind på løbevenlige stræk  ( uden for mange mennesker ) . Løbes på tid:  2 + 3 + 4 + 5 min   (  ikke nødvendigvis i denne rækkefølge )


Ruten kan ses her: 
   
https://ruteplanner.iform.dk/rute/roskilde/lyngby-soe-rundt-start-bagsvaerd-stadion 


Vi ses på tirsdag i godt humør  - ved Bagsværd Stadion.


Mogens
Løbetræner 
copyright Lasse Storgaard Jacobsen - releases unlimited 2013