Log ind
X
Brugernavn:
Kodeord:



LØBEHOLDET - ØVEDE - NOVO SØBORG:
18.11.2019
Til Løbeholdet:

Vi havde en fin tur sidste onsdag .

Ikke så lang distance , men dog med en del indlagt kvalitet.


Jeg gentager opskriften på onsdag, hvor man forøvrigt lover "ugens flotteste vejr" .


Men .....jeg var næsten den eneste der var godt oplyst sidste onsdag , så for sikkerhedens skyld , opfordrer jegJer alle til at tænke på reflekser , pandelamper , spot , sirener osv ....


Vi starter med 5 min opvarmning i Fritidscentret for at få varmet de forskellige muskelgrupper i kroppen lidt op.

Dernæst en løberunde på ca.5.5 km i et trafik-tomt område i industrikvarteret Herlev/Gladsaxe/ Generatorvej.

Mange små kvalitetspas indlægges og I skal nok blive udfordret med pulstræning undervejs.

I kan se ruten her:
https://ruteplanner.iform.dk/rute/soeborg/helev-gladsaxe-generatorvej/map  




Vi ses på onsdag - godt opladede og klar til at give den gas...



Mogens
Løbetræner
LØBEGRUPPEN I BAGSVÆRD:
13.11.2019
Til Løbegruppen:


På tirsdag:   

Starter vi op med første del af vintertræningen med bakke-og trappetræning , som I kender det fra tidligere år.
Et forløb over de næste 3 tirsdage, hvor vi massivt træner bakkespeed og trappetræning på Hospitalet.

Langt de fleste af Jer har prøver denne træning før, og ved, at man nok efter den første gang med massiv trappetræning bliver øm i læg og lår efterfølgende.

Men allerede 2.gang vil I ikke mærke noget.

Vi starter i år ud med trapperne på et lidt højere niveau , flere etager , mere indlagt fart osv .. 
( mere herom på stedet )


Men en kraftig opfordring til alle:   
Vil I ha` udbytte af denne "løbende styrketræning" så skal I hoppe på vognen fra starten ogdyrke bakke-trappetræningen massivt både ved egentræning og ved tirsdagstræningen i et forløb over 3 uger.  

Vi gentager 2.halvleg i jan/februar.
     
Er man kun med 1 enkelt gang så opnår man bare at blive øm i muskulaturen .....og ikke så meget andet og ingen nævneværdig effekt på den lange bane.  

Så trappe-bakketræning =  vintertræning = tung træning = opbygning af styrke i lår,ankler,lægge 
+ høj pulstræning. 


Til og fra Herlev Hospital skal vi løbe kontrollerede tempoløb i fartgrupper og inden trapperne , vil
jeg byde ind med en - ogsåkrævende - omgang bakkespeed på græs / eller asfalt ..(alt efter vejrforholdene)


Jeg medsender ikke rutekort , da I kender dagens program i store træk og ved hvor det foregår - fra Laurentsvej til Herlev / Hospitalet og retur.


Vi ses på tirsdag !  Husk pandelamperne og husk også, at på Herlev Hospital biver det hammervarmt , så
flere lag tøj på.


Mogens
Løbetræner
LØBEHOLDET - ØVEDE - NOVO SØBORG:
11.11.2019
Til løbeholdet:


Det er nu mørkt fra start til slut under vores løbetræning , så endnu engang oppfordrer jeg til at forsyne Jer
med lys og reflekser.


Det bliver ikke en voldsom lang tur på onsdag.

Distancen ca.5 - 5.5 km , men med mange indlagte opgaver undervejs.

Både løbeteknik , koordination og også styrkeøvelser. 

 
Inden vi drager af sted fra Fritidscentret tar` vi lige en omgang opvarmning med små øvelser, så vi
får varmet godt op indenvi kaster os ud på løberuten.


I kan se ruten her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/soeborg/stengaardsalle-bagsvaerd-egegaarden  



Vi ses på onsdag.   
Og overvej lige vinterløbetøjet , så I har valgmuligheder undervejs. Jeg har rygsækken med !


Mogens
Løbetræner
LØBEHOLDET - ØVEDE - NOVO SØBORG:
28.10.2019
Til Løbeholdet :

På onsdag skal vi løbe ca.6-6.5 km i området omkring Gladsaxe Fort, Kagsåkollegiet og ind i Herlev Kommune.


Selvom vi nu er gået over til vintertid kan vi godt komme rundt i dagslys, men fra næste uge må vi så indstille ospå , at vi skal ha` pandelamperne og reflekserne fundet frem, for nu bliver det hurtigt mørkt om eftermiddagen.


Jeg lægger som vanligt en del kvalitetspas ind , både individuelt og med makker - bl.a


- 2 x stigningsløb som opvarmning gennem Gl.Kirkegaard
- Fartleg på rundstrækning ved Gladsaxe Fort
- 3-4 gange bakkeløb på græs i Herlevhuse
- kort stejlt bakkeløb
- Flere tempoløb med makker
- Afsluttende 2 x tempoløb


I kan se ruten her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/soeborg/gladsaxe-fort-kagsaakollegiet-graesbakkeloeb/map  



Vi ses med god energi på onsdag. 


Mogens
Løbetræner
LØBEGRUPPEN I BAGSVÆRD:
25.10.2019
Til Løbegruppen:


Selvom jeg i tirsdags annoncerede trænerpause nogle uger , så ser situatioen på Hjemmefronten nu helt anderledes lys ud ,så jeg har stor lyst til at "lede og fordele" arbejdet på tirsdag, hvor det nok bliver sidste træningstur i denne omgang , hvor vi kanløbe i dagslys.


Jeg har planlagt en rimelig lang træningstur på 12-13 km , hvor vi veksler mellem fartpas på brede stier og cykelsti , men derbliver også tid til den rolige jog , hvor I kan udveksle filosofiske tanker om livet i almindelighed.


Vi skal løbe meget i naturen - og ruten går i store træk gennem Hareskoven på højre side af Frederiksborgvej op mod Kollekolle og videre til Nørreskoven.

Her vender vi om og løber retur via sti-system og gennem Hareskoven hjem modSkovbrynet og afjog til Laurentsvej.


Jeg byder ind med mange fartpas, men de bliver denne gang ikke så lange .
Derimod at sammenligne med intervalpas.

Det skyldes, at vi stadig har løbere , der vil afslutte sæsonen med at løbe rigtig hurtige tider
på 5 / 10 km-distancen.

Så derfor behøver de:  speed , speed , speed.


I kan se ruten her:

https://ruteplanner.iform.dk/rute/bagsvaerd/hareskoven-kollekolle-hareskoven-skovbrynet/map  




Håber at se mange af Jer på tirsdag -  og husk at nyd det , inden mørket sænker sig
og vi starter vintertræningen.

Mogens
Løbetræner.
copyright Lasse Storgaard Jacobsen - releases unlimited 2013